sobota, 7 września 2013

W lodowym świecie Trolli - Tadeusz Piotrowski

Tytuł:
Autor:
Wydawnictwo:     
Rok wydania:
Ilość stron:
Kategoria:
W lodowym świecie Trolli
Tadeusz Piotrowski
"Sport i Turystyka"
1986
215
Wspinaczka

Opis:
Pozycja o alpinizmie zimowym, a konkretnie o czterech polskich wyprawach w góry Norwegii (lata 1972-1977). Trzy z zamieszczonych opowiadań ("Zdradziecki komin", "Filar spełnionych marzeń" oraz "Direttissima") były opublikowane w książce 'W burzy i mrozie'. Poza nimi w książce zamieszczono opowiadanie "W ścianie Trolli" oraz krótką charakterystykę rejonu Romsdal i wykaz pierwszych wejść.









Hemli:
Książki Tadeusza Piotrowskiego poznałam dzięki bratu. To była pierwsza pozycja, o której mi opowiadał. Połączenie wspinaczki + Norwegia, do której mam słabość = muszę to przeczytać :) I nie rozczarowałam się. Od pierwszej strony książka mnie zaczarowała - po pierwsze, przeniosłam się do "Świata Trolli", zimnej krainy z górami, w  których skała jest morka i zimna, a wierzchołki często toną w chmurach. Poza tym wtajemniczałam się w świat wspinaczki, zupełnie dla mnie wtedy obcy. Wspinaczki z lat 70, trzeba dodać :)
Dla mnie ta jest magiczna. Piotrowskiego czyta się poza tym bardzo dobrze, lekko, a do tego nie brakuje w niej  humoru - tak dla równowagi z surowymi górami Norwegii. Myślę, że będę do niej powracać jeszcze nieraz.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz