sobota, 7 września 2013

40 lat w górach - Ryszard Pawłowski, Piotr Drożdż


Tytuł:
Autor:
Wydawnictwo:     
Rok wydania:
Ilość stron:
Kategoria:
40 lat w górach
Ryszard Pawłowski i Piotr Drożdż
Góry Books
2013
288
Reportaż
Opis:
40 lat w górach jest fascynującą podróżą przez życie człowieka, który mógłby swoim życiorysem obdzielić kilka osób prowadzących aktywny i przygodowy styl życia. Jak w kalejdoskopie zmieniają się pasma górskie, kontynenty i partnerzy, a tempo i wielowątkowość akcji może przysporzyć porównywalnych emocji, jakie dalej lektura najlepszych powieści sensacyjnych. Jednocześnie książka jest rzetelnym, opartym na faktach materiałem źródłowym, będącym przyczynkiem do rozwoju wiedzy o historii polskiego alpinizmu w latach osiemdziesiątych XX wieku..



Wojtuś:
Książki tego typu - wywiady w wielkimi postaciami świata górskiego, zaczęły mnie nieco mniej interesować. Do książki o Ryszardzie Pawłowskim podszedłem z dużą chęcią z nadzieją uzyskania odpowiedzi na jedno ważne wydarzenie - tragiczną w skutkach akcję górską Pana Ryszarda wraz z Jerzym Kukuczką na Lhotse. Odpowiedzi, jakich poszukiwałem, otrzymałem z nawiązką.
Interesująco i szeroko omówione jest również pojęcie "wypraw komercyjnych", mocno krytykowanych przez środowisko górskie. Lektura pozwala zmienić zdanie na temat wypraw z przewodnikiem w góry wysokie. Oczywiście mnóstwo można się naczytać o nieprzeciętnych, górskich dokonaniach Pana Ryszarda, a całość upiększa wiele zdjęć.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz