niedziela, 8 września 2013

I ja zostanę przewodnikiem




Tytuł:
Autor:
Wydawnictwo:     
Rok wydania:
Ilość stron:
Kategoria:
I ja zostanę przewodnikiem
Edward Zawiłło
Literacka spółka wydawnicza
1990
216
Reportaż

Opis:


I ja zostanę przewodnikiem to książka, w której autor zebrał swoje wspomnienia związane z przewodnictwem tatrzańskim - od wydarzeń z samego kursu poprzez pierwsze wycieczki, trudniejsze przypadki, aż do opisów wycieczek, którymi przewodził ze sporym stażem przewodnickim, czy też górskich przygód autora, kiedy akurat nie przewodził grupą.
Tytuł nieco zwodniczy - nie znajdziecie tutaj porad, co zrobić, żeby tym przewodnikiem zostać :) Aczkolwiek książka zabiera sporo wiedzy, niektóre wspomnienia pisane są w formach prawdziwych opowieści przewodnika, jakie usłyszycie na szlaku, wraz z wieloma ciekawostkami. 


Hemli:
Ta książka dostała mi się w ręce całkiem przypadkiem. I stwierdzam, że był to bardzo fajny przypadek, bo I ja zostanę przewodnikiem świetnie się czytało. Napisana przyjemnym językiem wciągnęła, pozwala spojrzeć na przewodnictwo z trochę innej strony, "z zewnątrz". W książce poza tym autor przerabia niektóre tematy dość szczegółowo - można np. dowiedzieć się dużo o historii Tatr. I to w całkiem przyjemny sposób ;) Pomimo, że raczej ciężko jest dotrzeć do tej pozycji, to jak kiedyś jednak dostanie się Wam w ręce, to się nie wahajcie i przeczytajcie. Polecam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz