czwartek, 22 sierpnia 2013

Kopa nad Białem

Kopa nad Białem

Kopa nad Białem (ok. 1035 m) to porośnieta bukowym lasem, dolnoreglowa kopka w polskich Tatrach Zachodnich u podnóży Giewontu. Kończy od N strony NE grzbiet Sarniej Skały (1377). Jest w nim oddzielona pobliskim i nieznacznie niższym siodełkiem od odległego o około 800 metrów Łomika (ok. 1260m) na SW.
Granice stoków Kopy nad Białem stanowią Dolina Spadowiec na W, Droga pod Reglami na N oraz dolna część Doliny Białego od E i SE. Na wszystkie strony opadają z wierzchołka łagodne, zalesione stoki nieznacznie przekraczające wysokość 100 metrów. W dolnej części E stoków nieopodal dna Doliny Białego znajduje się Kazalnica - skała, powyżej której dawniej wiodła ścieżka do Doliny Białego.




SPACER GRANIĄ
Kopa nad Białem---Kazalnica
/       
)(           
/               
/                    
Łomik

Szlaki na Kopę nad Białem:
Na wierzchołek Kopy nad Białem nie prowadzą znakowane szlaki.

z Drogi pod Reglami
Z Drogi pod Reglami:
Od bramki wejściowej do Doliny Białego Drogą pod Reglami około 200 metrów w kierunku zachodnim. Stamtąd w las (dużo buków) i równomiernie pod górę nieco ponad 100 metrów na wierzchołek, miejscami możliwe bukowe wiatrołomy (0-, 15 minut).

Nasze wejścia:

Położenie na mapie:

Widoki na Kopę nad Białem:
Kopa nad Białem z Gubałówki
Kopa nad Białem z Krokwi
Kopa nad Białem z okolic Wrótek
Autorzy na szczycie:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz