niedziela, 21 lutego 2016

Beskidzko-tatrzańskie nowości

Witamy w lutym!

Pogoda ostatnimi czasy nie rozpieszcza. W mieście mamy coś bardziej w deseń brzydkiej jesieni, a w górach słońce też niestety jest rzadkim widokiem. Pomimo to, udało nam się ostatnio poznać nowe góry - Karkonosze, które pozytywnie nas zaskoczyły. Zaznaliśmy tamtejszego huraganowego wiatru, ale na widoki też nam się udało załapać. Relacja w przyszłości :)

Wszystkich, którym brakuje widoku śniegu, a w góry mają daleko, zapraszamy dzisiaj na naszą foto-relację z pewnego wietrznego dnia w Beskidzie Żywieckim, podczas którego postanowiliśmy odwiedzić Policę. Wiatr sprawił, że widoczność tego dnia była świetna. Szczegóły w relacji pt. Polica na początek zimy.

*  *  *

W dziale topografia Tatr zapraszamy na porcję nowości z rejony Hińczowej Turni:

- Siodło za Kazalnicą
- Czarnostawiańska Przełęcz
- Hińczowa Turnia
- Hińczowa Szczerbina
- Hińczowa Turniczka
- Bańdzioch

Wraz z tworzeniem nowych obiektów wprowadziliśmy też drobne poprawki w opisie obiektów:

- Kazalnica Mięguszowiecka
- Mięguszowiecka Przełęcz pod Chłopkiem
- Mięguszowiecki Szczyt Czarny

Zrobiliśmy także niewielkie zmiany w naszych opisach obiektów tatrzańskich. Zaprzestaliśmy rozpisywania czasów wejść i metrów podejścia w przykładowych wycieczkach, wydaje się to niezbyt przydatne; Pozostaną tylko propozycje wycieczek przy opisach schronisk. W przełęczach i szczytach z czasem pousuwamy.
W opisach słownych zaczniemy częściej korzystać ze skrótów kierunków, np. "NE" zamiast "północno-wschodni". Mniej czytania i kłopotów z myleniem wschodni z zachodnim:)

*  *  *

W Naszej Górskiej Biblioteczce zamieściliśmy opis otrzymanej na gwiazdkę książki - górskiego (i nie tylko) życiorysu Ryszarda Pawłowskiego o tytule 40 lat w górach
Dodaliśmy również opis kolejnego przewodnika WHP, tym razem Tom 6 - "Cubryna - Żabia Turnia Mięguszowiecka".

Na dzisiaj to wszystko. Życzymy Wam (i sobie też przy okazji) ładnej pogody w górach!