sobota, 21 września 2013

Granaty - Władysław Cywiński


Tytuł:
Autor:
Wydawnictwo:     
Rok wydania:
Ilość stron:
Kategoria:
Granaty - Tatry, przewodnik szczegółowy
Władysław Cywiński
Wydawnictwo Górskie
2013
316
przewodnik turystyczno-wspinaczkowy
Opis:
Najnowszy tom przewodnika największego znawcy Tatr. Bardzo interesujący rejon Granatów i Buczynowych Turni - znaczna większość Orlej Perci oraz grań Żółtej Turni. Zawiera również szczegółowy opis okalających dolin. Do przewodnika dołączone jest duże zdjęcie wiszących ścian Granatów nad Buczynową Dolinką z naniesionymi drogami taternickimi.

Spis treści: 
Dolina Czarna Gąsienicowa, Dolinka Kozia, Dolina Pańszczyca, Dolinka Buczynowa, Orla Perć, Zadnia Sieczkowa Przełączka, Sieczkowe Turnie, Sieczkowa Szczerba, Zadni Granat, Pośrednia Sieczkowa Przełączka, Pośredni Granat, Skrajna Sieczkowa Przełączka, Skrajny Granat, Pańszczycka Przełączka Wyżnia, Zadnia Pańszczycka Czuba, Pańszczycka Przełączka Pośrednia, Skrajna Pańszczycka Czuba, Pańszczycka Przełęcz, Wierch pod Fajki, Przełączka pod Fajki, Pańszczycka Turnia, Żółta Przełęcz, Żółta Turnia, Żółta Igła, Granacka Przełęcz, Wielka Orla Turniczka, Orla Przełączka Wyżnia, Mała Orla Turniczka, Orla Przełączka Niżnia, Orla Baszta, Pościel Jasińskiego, Buczynowy Karb, Buczynowe Czuby, Przełęcz Nowickiego, Budzowa Igła, Budzowa Przełączka, Wielka Buczynowa Turnia, Buczynowa Przełęcz, Mała Buczynowa Turnia, Wyżnia Przełączka pod Ptakiem, Ptak, Przełączka pod Ptakiem, Kopa nad Krzyżnem, Krzyżne.

<<< poprzedni tom   |   następny tom >>>


Wojtuś:
Przeglądając przypadkiem allegro w poszukiwaniu przewodników Pana Władysława Cywińskiego moje oczy wypatrzyły pomarańczową okładkę, i żadne to tam Żabie. Granaty! Nie pamiętam, ale prawdopodobnie w tym momencie zakląłem:) Strasznie byłem ciekawy jaki będzie kolejny tom, a lepszej niespodzianki otrzymać nie mogłem:-) Moja radość została szybko podłapana przez najpiękniejszą narzeczoną na świecie i tak oto, w dniu urodzin rozpakowałem prezent, jakiego się nie spodziewałem - świeżo wydany przewodnik, jeszcze ciepły:) Dziękuję z całego serduszka. Zabieram się za wnikliwą lekturę.

Hemli:
Ostatnio wydawane przez pana Cywińskiego przewodniki skupiały się głównie na Tatrach Słowackich. Sama nie spodziewałam się przewodnika tak szybko, a do tego niesamowicie miłym zaskoczeniem dla mnie był ten rejon, tak bardzo przez nas lubiany :) Póki co grzecznie czekam, aż Narzeczony nacieszy się swoim prezentem i będę mogła w końcu dostać go w swoje łapki :)

Wojtuś:
Z racji popularności rejonu przedstawionego w tym tomie, oraz mojego delikatnego hopla na punkcie Buczynowej Grani jest to na obecną chwilę mój ulubiony przewodnik:-) Wnikliwa analiza pozwala poznać nowe, nienazwane dotąd obiekty (w sumie jak w każdym tomie WC). Poza dokładnym opisem masywu Granatów autor wyjaśnia m. in. dlaczego Pościel Jasińskiego nie może być przełęczą (wprowadza więc kolejny obiekt), dlaczego Mała Buczynowa Przełączka nie powinna mieć statusu "Buczynowej" i, co stanowi problem od lat, wyjaśnia opisami i zdjęciami dokładne położenie Budzowej Igły oraz nie mało innych ciekawostek. Tom rarytas! Dla mnie na pewno:)

Dziękuję za prezent urodzinowy:-)

1 komentarz: